2024-08-21 wpadmin

A Fusion felhőben tárolt adatainak elévülése

FRISSÍTVE : 2024.08.

Lejárt a(z ingyenes) Fusion előfizetésem, mi lesz az adataimmal? Elvesznek?

Gyakran felmerülő kérdés, hogy az ingyenes és előfizetéses Fusion 360 csomagok lejártával mi történik az adatainkkal, hogyan tudjuk meghosszabbítani azt vagy át kell-e váltanunk előfizetésre.  A Fusion előfizetéses, illetve ingyenes csomagok meghosszabbításáról a következő oldalon olvashatunk részletesen: Fusion csomagok meghosszabbítása
Most azonban tekíntsük át mi történik az adatainkkal az előfizetés, vagy ingyenes csomag lejárta után.


Personal csomag

  • Felhőben tárolt adatok aktív „előfizetés” (ingyenes) esetén: A saját tárhelyünkön (Single-User Storage) tárolt adatokhoz teljes hozzáférésünk van. A más csapatok által megosztott tartalmakra (Teams Hub) csak Alap-elérhetőség-ünk (Basic Access) van.
  • Felhőben tárolt adatok lejárt „előfizetés” (ingyenes) esetén: Amennyiben lejárat után nem hosszabbítottuk meg a Personal csomagunkat, a felhőben tárolt saját adataink (Single-User Storage) elérhetőek maradnak abban az esetben, ha legalább 365 naponta belépünk a rendszerbe. A 365 nap újraindul minden egyes belépés napján.
  • Felhőben tárolt adatok elvesztése: Amennyiben 365 napig nem lépünk be a rendszerbe a felhőben tárolt adataink elvesznek. Az elveszett adatok nem visszaállíthatóak!

Előfizetéses / Startup / EDU csomag

  • Felhőben tárolt adatok aktív előfizetés esetén: A saját tárhelyünkön (Single-User Storage), illetve az álltalunk létrehozott csapatok (Teams Hub) területén tárolt adatokhoz teljes hozzáférésünk van. A más csapatok által megosztott tartalmakra (Teams Hub) a megosztó csapat álltal beállított jogosultságú hozzáférésünk van.
  • Felhőben tárolt adatok lejárt vagy felmondott előfizetés esetén: Amennyiben lejárat után nem hosszabbítottuk meg az adott csomagunkat, a felhőben tárolt saját adataink (Single-User Storage és saját Teams Hub-ok ) elérhetőek maradnak Alap-elérhetőséggel (Basic Access) 365 napig.
  • Felhőben tárolt adatok elvesztése: Amennyiben az előfizetés lejárata vagy felmondása után 365 napon belül nem hosszabbítjuk meg az adott előfizetésünket, VAGY nem vátunk át Personal Csomagra ezen idő alatt, a felhőben tárolt adataink elvesznek az előfizetés lejárta utáni 365. napon. Az elveszett adatok nem visszaállíthatóak!

Alap-elérhetőség (Basic Access)

A Basic Access keretein belül a következő korlátozások élnek:

  • A projektek és fájlok csak olvasásra érhetőek el. (Megnyithatóak, de nem menthetőek)
  • A tervek korábbi verziói is elérhetőek.
  • Megjegyzések és jelölések elhelyezhetőek a terveken.
  • A fájlok lementhetőek a saját gépünkre, amennyiben erre az adott Hub-ban van engedélyünk.

A fentebb leírtak 2024.08 -tól érvényesek, tehát legkorábban 2025.08 hónapban találkozhatunk elősször ezen okból előforduló problémával.

Az adatok elvesztésének elkerülése érdekében érdemes a fent leírtak figyelembevételével figyelnünk az előfizetésünk időben történő meghosszabbítására. Amennyiben az adatainkat saját tárhelyre szeretnénk menteni, akkor érdemes rendszeres időközönként exportálni a terveinket. Erre segítség lehet a következőkben bemutatott módszer: Adatok tömeges exportálása és mozgatása Fusion-ben.

Referencia:  Autodesk ArticleAutodesk Help

 

Elérhetőségek

Ha bármilyen kérdése merülne fel az Ön vállalkozásában alkalmazott CAD/CAM rendszerekkel kapcsolatban, vagy csak valamelyik szolgáltatásunk iránt érdeklődik, a lenti elérhetőségek bármelyikén érdeklődhet.